Wat is het?

Neemt u als werkgever iemand met een arbeidsbeperking in dienst? Dan komt u misschien in aanmerking voor loonkostensubsidie (LKS). 

Hoe werkt het?

LKS vergoedt het verschil tussen de loonwaarde van een werknemer en het minimumloon. De loonwaarde is de hoeveelheid werk die de medewerker kan verrichten, uitgedrukt in een percentage. 

Wat moet ik doen?

U vraagt LKS aan bij de gemeente. Dit doet u via het aanmeldformulier loonwaardemeting. Download het aanmeldformulier via onderstaande button. Stuur het ingevulde formulier per mail naar re-integratie@bergen.nl of per post naar Raadhuisstraat 2, 5854 AX Bergen t.a.v. backoffice sociaal domein.

Download aanmeldformulier

Wijziging of verlening doorgeven

Verandert er iets in het werk van de werknemer? Bijvoorbeeld het aantal contracturen of de functiebeschrijving? Geef dit dan door aan de gemeente via het formulier ‘wijzigen of verlengen loonkostensubsidie (LKS)’. U downloadt het formulier hieronder. 

Download formulier wijzigen of verlengen LKS

Aanvullende informatie

Waar vind ik meer informatie over LKS?

Bij vragen of voor meer informatie neemt u contact op met de gemeente via re-integratie@bergen.nl of (0485) 34 83 83. Of bekijk deze brochures: