De inhoud is geladen.

Probleem met verhuurder

Probleem met verhuurder

Heeft u problemen met uw (toekomstige) verhuurder? Denk bijvoorbeeld aan bedreigingen of onredelijk hoge kosten. U kunt dit melden bij de gemeente.

 

Wilt u graag meer informatie of lukt het niet om de melding digitaal te doen? Neem dan contact op met de gemeente via (0485) 34 83 83 of info@bergen.nl

Veel gestelde vragen

In welke situaties kan ik een melding doen?
  • De verhuurder bedreigt u of maakt u bang;
  • De verhuurder vraagt een te hoge waarborgsom. De borg mag nooit hoger zijn dan de huur voor twee maanden;
  • De verhuurder maakt geen schriftelijk huurcontract;
  • De verhuurbemiddelaar vraagt bemiddelingskosten;
  • De verhuurder geeft u geen goede informatie over:
    • Uw rechten en plichten als huurder;
    • De hoogte van de borg en wanneer u die terugkrijgt als het huurcontract stopt;
    • Hoe u met de verhuurder in contact kunt komen;
    • Hoe u met het meldpunt ongewenst verhuurgedrag in contact kunt komen;
    • De servicekosten. U moet een compleet overzicht van de kosten krijgen.

Is er sprake van discriminatie? Dan kunt u dit melden bij Discriminatie.nl. Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Wat heb ik nodig voor de melding?

Verzamel vooraf deze informatie:

  • De naam van de verhuurder of verhuurbemiddelaar waarover u de melding doet;
  • Het adres van de woning;
  • Een beschrijving van de situatie, eventueel met foto’s en documenten.
Kan ik anoniem een melding doen?

Ja, dat kan. Kies dan in het formulier voor de optie “Anoniem invullen”.

Wat gebeurt er met mijn melding?

De gemeente neemt contact met u op om uw melding te bespreken. We geven daarbij aan wat de gemeente eventueel voor u kan betekenen.

Heeft u de melding anoniem gedaan? Dan kunnen we uiteraard geen contact met u opnemen. U krijgt dan ook geen terugkoppeling van uw melding.