Wat is het?

Heeft u een onduidelijke brief of e-mail van een organisatie gekregen? Wilt u met een organisatie bellen, maar begrijpt u niet wat de ander zegt? Of heeft u hulp nodig bij het invullen van een formulier? Met al deze vragen kunt u terecht bij het Informatiepunt Bergen.

Hoe werkt het?

De speciaal opgeleide vrijwilligers van het Informatiepunt helpen u gratis bij alle vragen over de communicatie met een organisatie of instantie. Kunnen zij u niet verder helpen? Dan verwijzen zij u graag door naar de juiste ketenpartner.

Wat moet ik doen?

Kom langs

Het Informatiepunt Bergen bevindt zich in Bibliotheek Bergen, Den Asseldonk in Nieuw Bergen. De openingstijden:

  • Woensdag: 14.00 tot 17.00 uur
  • Donderdag: 14.00 tot 17.00 uur

Neem contact op

Aanvullende informatie

Voorbeelden

Hieronder vindt u enkele voorbeelden van vragen waarmee u bij het Informatiepunt terecht kunt:

  • Hoe vraag ik een DigiD aan?
  • Hoe kan ik post van de overheid voortaan digitaal ontvangen?
  • Hoe vraag ik zorgtoeslag of kindertoeslag aan?
  • Ik heb een verkeersboete ontvangen. Hoe betaal ik deze online?
  • Ik zoek een sociale huurwoning. Hoe doe ik dat?
  • Hoe vraag ik een WW-uitkering aan?
  • Hoe vraag ik studiefinanciering aan?
  • Hoe vraag ik AOW aan?
  • Hoe kan ik mijn pensioenoverzicht digitaal inzien?
  • Hoe kan ik aangeven dat ik donor wil worden?
  • Ik ben verhuisd. Hoe registreer ik mijn nieuwe adres?
  • Waar vind ik tips voor het omgaan met mijn telefoon of tablet?
  • Ik heb een brief ontvangen van een organisatie, maar begrijp niet wat er staat. Wat moet ik doen?

Ook met andere vragen bent u natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over het Informatiepunt op de website van BiblioPlus.